donderdag 20 oktober 2011

Een klein gebaar

Wat versta je eigenlijk onder 'een klein gebaar'.. zoveel eigenlijk. Hoi, hallo, goedemorgen, goedemiddag.. vindt ik zo belangrijk! Het laat je zien en merken dat je er bent. Het is zooooo'n klein gebaar.. iets kleins.. wat toch erg belangrijk is. Tenminste, dat vind ik dan. S' ochtends goedemorgen of hoi zeggen, is dat zoveel gevraagd? Ik bedoel.. als je je vriendin ziet aankomen en die zegt niks, niet eens even hoi. Dan denk je toch : Is ze boos? Negeert ze me? Mag ze me niet? Wat is er aan de hand? Kijk, als je echt boos bent of zo begrijp ik wel waarom je geen hoi zegt. Maar als je gewoon vriendinnen bent, en je gaat elke dag met diegene om.. dan is het toch fijn om even gedag te zeggen of gewoon 's ochtend hoi te zeggen.. Ook op mijn werk, sta ik soms achter de kassa en niet iedereen zegt dan beleefd : Goedemorgen of Goedemiddag! Dan denk ik bij mezelf : gooi jezelf weg. Sorry, maar ik kan daar echt niet tegen. Dan sta ik daar achter de kassa, en dan moet ik zijn spullen afrekenen.. ik smijt dan met die spullen en schreeuwt dan kei hard tegen die klant : OOK GOEDEMORGEN.
Haha als ik dat deed, was ik allang ontslagen! (De klant is de koning)
We zijn vreemden, maar wel nog steeds mensen die op 1 wereld leven. Of klinkt dat gewoon raar?  Heb jij dit ook weleens meegemaakt? Je staat ergens en een vriend/ vriendin loopt langs je of loopt naar je toe maar zegt geen : gedag.
Oke dit wilde ik gewoon even kwijt, het is niet op een persoon gericht (dus voel je niet aangesproken) het is gewoon algemeen. :) hope you understand me.