dinsdag 22 november 2011

Wat ik even kwijt wil..


baby it's cold outside, december I'm ready.


Het is bijna december.. dat betekent : fietsen in de kou en gladheid, sneeuw?, sinterklaas, kerst en oud en nieuw. Oh en mijn B'day op 2 december waar-ik-niet-zo-blij-om-ben. OMGWTFWHY?! Nou ik word 17 jaar... vreselijk getal. Ja ik meen het echt.
''Hoe oud ben je?''
''Eh... 17 jaar'' -.-'
Aaaah is het niet mogelijk om 17 over te slaan? En volgend jaar word ik al 18.. jeetje voordat ik het weet, ben ik al 30! Ik geniet nu nog even van mijn 16 jarige bestaan :)


Deze week op zaterdag ga ik met een vriendin naar de Kinki kapper in Utrecht. Zij gaat haar haar dip-dye verven! Ze vind het erg spannend en af en toe denkt ze nog : oke zal ik dip-dye verven of niet? Of toch wel...? Ik durf niet! Hihi, ik begrijp wel dat ze het spannend vind, ik vond het namelijk ook spannend. Maar het zou haar heel goed staan! Zelf wil ik mijn haar weer een nieuw dip-dye kleurtje geven, alleen het kost wel rond de 35 euro. Dat is de probleem niet, maar ik wil ook een nieuw kapsel! Ik begin dit namelijk saai te vinden. Maar als ik ook nog knip+verf kost dat wel rond de 55 euro? En ik moet het nu zelf gaan betalen, vroeger niet. How sad. Maar sowieso wil ik mijn haar knippen. Mijn vriendin vroeg trouwens aan mij of zij mijn haar mocht verven, 
ik reageerde natuurlijk zo van :  WAT? U MAD?! 
 Maar ik denk wel dat zij 't kan, ik durf het risico wel te  nemen...



Weet je waar ik trouwens mee zit? Mijn mbo opleiding. Ik weet gewoon echt niet wat ik wil doen en worden. Mij lijkt kok, grafisch vormgeving en kapper wel leuk.. alleen overal zitten wel nadelen. Bijvoorbeeld bij kok : ik vind het echt heel leuk om te koken, maar je verdient er later weinig geld mee. En bij grafisch vormgeving (GLU) : ik ben graag creatief bezig, vind het zelf ook heel erg leuk.. alleen later kan je er moeilijk werk mee vinden.. en je hebt verschrikkelijk veel concurrenten. Ofcourse zeggen heel veel mensen : Als je denkt dat je het kan, moet je het gewoon doen en dan kan je het ook.. I know, maar naast filosofisch denken moet je ook een beetje realistisch denken.. ja toch? En kapper lijkt mij echt leuk, dan ben je tegelijk ook creatief bezig!
Ik heb me trouwens ingeschreven voor Grafisch Lyceum Utrecht - grafisch vormgeving.
Voordat je een intake gesprek heb (die heb ik op 12 december) moet je :

[X] 3 postzegels ontwerpen en uitbreiden met onderzoek enz. (nog bezig!)
[   ] motivatiebrief schrijven
[X] DDD invullen


Ik ben eerlijk gezegd best bang voor die intakegesprek op het GLU. Want ik heb ook gehoord dat je daar nog 2 of 3 opdrachten moet maken.. ben best zenuwachtig.
Maar ik weet natuurlijk nog niet of ik zeker naar het GLU wil, ik meld me voor de zekerheid aan. Oh en op 1 december ga ik langs de ROC, kijken voor de kok opleiding :) ben altijd wel nieuwsgierig wat anderen later gaan doen of wat diegene al doet.

Dus... dit wilde ik even kwijt, niet echt boeiend maar oke.  Ik heb het al getypt, dus haal het lekker niet meer weg. Have a nice day! love, Carla